5 seo eszköz, melyet mindenképp érdemes használnod

5 seo eszköz

Ha foglalkozol keresőoptimalizálással, és fontos számodra, hogy a weboldalad a legfontosabb kulcsszavaidra jó helyen jöjjön, akkor tisztában vagy vele, hogy ahogy fejlődik a Google algoritmusa, úgy ez a munka egyre több időt vesz igénybe.

De mi a helyzet akkor, ha nincs erre időd? Felveszel egy alkalmazottat, megbízol vele valakit? De ha erre meg nincs külön kereted, hogy neki fizess? Hogyan oldod meg?

Mik azok, amiket használni tudsz ebben az esetben? Mert azt gondolom, hogy számodra sem mindegy, hogy mennyi időt fordítasz erre a napi munkád mellett.

Ezekkel a seo eszközökkel segíteni szeretnék számodra, ha nincs arra kereted, hogy egy külön embert foglalkoztass, hogy ezeket nézze, és neked sincs rá időd.

Ezek az eszközök megkönnyítik a munkádat, és használatukkal előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben.

De nézzük, mik is ezek a seo eszközök!

1. seo eszköz: Google Search Console

A legfontosabb mind közül, hogy legyen Google Search Console-d. Ezzel meg tudod nézni, hogy a Google mely oldalaidat indexelte, milyen kulcsszavakra jön fel az oldalad, hanyadik helyen.

Ez az eszköz a honlapod organikus forgalmát mutatja meg. Azon belül is csak a Google keresőből érkező forgalmat.

Megmutatja azt is, ha valami hibát érzékel az oldaladon.

Meg tudod nézni, hogy milyen oldalakról kaptál linkeket, és ők milyen szöveggel hivatkoztak rád.

Ugye, milyen hasznos eszköz? Sajnos nagyon kevesen használják, pedig ez az egyik alapeszköz, mely nélkül nem lehet keresőoptimalizálni.

Hátránya: csak a saját oldaladat tudod vele megnézni!

Olvass további tudnivalókat is a search console-ról!

2. seo eszköz: Open Seo Stats

Nekem ez az egyik személyes kedvencem. Ez egy ingyenes chrome bővítmény. Ezzel az eszközzel bármilyen oldalt meg tudsz nézni.

Én arra használom, hogy megnézzem, hogy egy adott weboldalon milyen H1, H2 van, ki vannak-e töltve az alt tag-ek a képeknél, mi a meta leírás.

Még arra is jó, hogy ellenőrizd a robot.txt-t, és azt, hogy van-e webhelytérkép.

Itt tudod még azt is megnézni, ha a builtwith-re kattintasz, hogy mivel készült az oldal.

Ezeket az információkat amúgy be tudod onnan is szerezni, ha nyomsz egy ctrl+u-t, de ott kód szinten tudod megnézni, és keresgélni kell. Itt sokkal gyorsabb. A lényeg most a gyorsaság.

3. seo eszköz: Ubersuggest

Ezzel a seo eszközzel rengeteg adatot meg tudsz nézni. Sőt! még további kulcsszavakra is kapsz ötleteket. Itt sem csak a saját oldalaidat tudod ellenőrizni.

Amiket mutat (a teljesség igénye nélkül):

  • kulcsszavak
  • havi forgalom
  • domain score
  • külső linkek száma, hivatkozó domain-ek száma
  • oldalak látogatottsága
  • keresési kulcsszavak, és az azokból jövő forgalom
  • Facebook, Pinterest megosztás
  • oldal hibáit is látod a site audit-nál

Ez majdnem olyan, mint egy Search Console, azzal a kitétellel, hogy nem csak a saját oldalaidat látod. Mivel azonban nincs bekötve az oldaladba, ez nem is ad minden esetben olyan pontos adatot. De egy kiindulásnak mindenképp jó lehet.

Van fizetős és ingyenes változata is.

4. seo eszköz: Google Alerts

Ezzel be tudod állítani, hogy milyen főbb kulcsszavaidra kérsz értesítést. A rendszer értesíteni fog arról, ha abban a témában új cikk jelent meg a neten. Jól hangzik, nem?

Ezzel szó szerint tudod ellenőrizni, ha a konkurenciád új cikkel jelenik meg.

Ez is ingyenes.

5. seo eszköz: Ubersuggest Chrome bővítmény

Ez az eszköz megmutatja, ha keresést végzel a Google-ben, hogy az adott keresőszóra mennyi a havi keresés.

A találati oldalak esetén pedig még ezt is látni fogod:

  • domain score (milyen értékes az adott domain)
  • Pinterest megosztások száma
  • Facebook megosztások száma
  • linkek száma

Ezek olyan jelek, amelyek támpontként szolgálhatnak annak megítélésében, vajon az adott oldal miért is van az adott pozícióban. Továbbá olyan jelentőséggel is bír számunkra, hogy lássuk, hol kell fejleszteni az oldalunkat, ha előrébb szeretnénk jönni.

Összefoglaló:

Azt mondják, hogy a seo bonyolult és időigényes. Ez tényleg így van. A másik negatívuma, hogy hosszú távon lesz belőle eredmény. Nem mindenki képes ezt kivárni. De ha beleteszed az idődet, és folyamatosan csinálod kitartóan, akkor utána már hirdetések nélkül is jönni fognak a látogatók az oldaladra.

Kezd el használni a fent említett eszközöket, és meglátod, hogy sokkal több információd lesz a versenytársakról is, és jobban tudod majd összpontosítani az erőidet, mivel látni fogod, mire koncentrálj!


Névjegy: Varga Éva

A cikk szerzője Varga Éva a Valódi Érték.hu online megvalósító partnere, SEO mester, Google hirdetési és online cégépítési szakértő. Ügyfelei azért sikeresek, mert megbízták Évát azzal, hogy remekül ötvözze a keresőoptimalizálás és a hirdetési keretek adta tudását és ezen rendszerek lehetőségei. Így Éva lényegesen magasabb hatékonysággal és jobb eredménnyel tud vevőket szállítani a megbízóinak.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük