Keresőoptimalizálás alapjai, azaz seo dióhéjban

keresooptimalizalas-alapjai-seo-diohejban

A keresőoptimalizálás alapjait mindenképp meg kell értened ahhoz, hogy jó helyet érj el a Google-ben.

Hogy miért a Google-ben?

Azért, mert kereső alatt általában a Google-t értjük. Persze vannak más keresők is, mint pl. a Bing, vagy a Yahoo, de magyar nyelvterületen a Google a piacvezető.

keresőoptimalizálás alapjai Neil Patel
Neil Patel szerint: Az online tapasztalatok 93%-a kereséssel kezdődik.

Azt, hogy a keresőben jó helyen jelenj meg, azt keresőmarketinggel érjük el.

Ezt el lehet érni ingyen: keresőoptimalizálással, vagy hirdetéssel: a Google Ads rendszerét használva.

Mind a kettőnél az a cél, hogy a Google első oldalán jelenjünk meg.

De lényeges különbség, hogy míg a keresőoptimalizálás egy hosszú távú folyamat, addig a hirdetéssel hamarabb lehet eredményt elérni. Ennek azonban ára van: fizetni kell a Google-nek a hirdetésért.

De ebben a cikkben most a keresőoptimalizálásra fókuszálunk.

keresőoptimalizálás alapjai

Nézzük meg, mik a keresőoptimalizálás alapjai!

A keresőoptimalizálás során az alábbi 3 fő tényező befolyásolja, hogy hányadik oldalon jelenik meg a weboldalad:

  • on-page seo: mennyire vannak jól megírt, releváns tartalmak az oldalon?
  • technikai seo: mennyire van technikailag jól beállítva az oldal?
  • off-page seo: hány külső hivatkozás van a honlapra (külső linkek)?

Ezen kívül még befolyásolja a rangsort az is, hogy milyen régi az adott weboldal, de még számos más tényező is.

A Google algoritmus a fentieket figyelembe véve állapítja meg, hogy milyen rangsorban jelenítse meg egy adott kulcsszóra a weboldalakat.

A keresőoptimalizálás alapjai a jól megírt, releváns tartalommal, és annak beállításával kezdődik (on-page seo)

Ez mit is jelent?

A honlapodra írt tartalomnál a legfontosabb az, hogy olyan kulcsszóra legyen megírva, amire keresnek az emberek. Ez az on-page seo. Az, hogy milyen tartalom érdekli az embereket, a kulcsszókutatásból derül ki. Ez egy nagyon lényeges pont, a leglényegesebb.

A tartalom megírásánál és publikálásánál kiemelten kell figyelned arra, hogy a kulcsszót hol és hogyan szerepelteted.

Hol fontos megjeleníteni a kulcsszót?

  • főcímben (H1)
  • oldal címében (meta title)
  • url-ben
  • alcímekben (H2, H3, H4 jellemzően)
  • képek címében és alt címkéjében
  • a szövegben
  • meta leírásban (rövid leírás, amit a Google megmutat a találati listánál)

A Google szempontjából fontos keresőoptimalizálási tényezők még:

  • rendelkezik-e az oldal ssl tanúsítvánnyal (httpS-sel kezdődik-e)
  • mobilbarát-e az oldal (a keresések ma már min. 60%-ban mobilról történnek, és ez egyre csak nő)
  • mennyire gyorsan tölt be az oldal
  • mennyire olvasható, mennyire felhasználóbarát a kinézete
  • és egyéb technikai jellemzők

Ezek a keresőoptimalizálás technikai részéhez tartoznak: technikai seo.

További keresőoptimalizálás alap a linképítés, azaz az off-page seo

Az off-page seo egy olyan folyamat, melynek során külső tényezők hatnak a Te oldaladra. Ilyen külső tényező egy külső link.

Ilyenkor fontos megnézni, hogy:

  • Ez a link honnan jön?
  • Mennyire van kapcsolatban az adott oldal a Te oldaladdal?
  • Milyen szövegből linkel rád?

A cél, minél relevánsabb, erős oldalról minél több linket szerezz a saját oldaladra.

Keresőoptimalizálás alapjai közé tartozik egy szoftver is, melyet mindenképp érdemes figyelned!

Ez pedig nem más, mint a Google saját terméke, a Search Console. Ugyan, melyik másik szoftver lenne az alapok mérésére alkalmasabb, mint amit a Google fejlesztett ki?

Mindenképp regisztrálj, és kösd be a honlapodra!

Aztán pedig figyeld az eredményeket.

Megmutatja többek között:

  • milyen szavakra jelenik meg a weboldalad
  • milyen szavakra kattintanak
  • hanyadik vagy a rangsorban az adott szóra
  • hány külső linked van, és honnan, milyen szavakkal
  • és még sok egyéb hasznos dolgot is.

Keresőoptimalizálás alapjai: összefoglaló

Tehát ne feledd: a cél mindig az első oldal! Ehhez pedig a fenti tényezőket mind figyelembe kell venned, tehát

  • on-page seo
  • technikai seo
  • off-page seo.

Ezek figyelésére pedig kösd be a Search Console-t, és nézd az eredményeket. Ha pedig szükséges, korrigálj!

A rangsor ugyanis azon múlik, hogy mennyire vagy jó a fenti tevékenységekben a versenytársaidhoz képest. Ha valamiben gyengébb vagy, akkor azon javíts! Ez a keresőoptimalizálás alapjai dióhéjban.

A végére pedig egy videó, mely egy elképesztően egyszerű keresőoptimalizálási trükköt mutat be kezdőknek:


Névjegy: Varga Éva

A cikk szerzője Varga Éva a Valódi Érték.hu online megvalósító partnere, SEO mester, Google hirdetési és online cégépítési szakértő. Ügyfelei azért sikeresek, mert megbízták Évát azzal, hogy remekül ötvözze a keresőoptimalizálás és a hirdetési keretek adta tudását és ezen rendszerek lehetőségei. Így Éva lényegesen magasabb hatékonysággal és jobb eredménnyel tud vevőket szállítani a megbízóinak.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük