Google algoritmus frissítés 2020 május

google-algoritmus-frissites

Lehet, hogy hallottál már róla, hogy Google algoritmus frissítés történt 2020. május 04-én. Ilyen nagyobb frissítéseket minden évben végez a Google. Ez egy olyan jelentős frissítés, melyet szakmai berkekben „alap” (angolul core) frissítésnek neveznek. Ez mindig nagy változást jelent az algoritmusban, ezért ilyenkor kiemelten fontos figyelned a kulcsszavaid helyezését. Ezek a változások pozitív, de akár negatív hatással is lehetnek a weboldaladra nézve.

Ezeket a mozgásokat jól szemlélteti az alábbi diagram, ahol a pirossal jelölt részek jelentik a nagy ingadozást, és jól mutatja, hogy ez május 05. után figyelhető meg.

google algoritmus frissítés 2020 május

De nézzük, mely iparágakat érintett legnagyobb részt a google algoritmus frissítés 2020 májusában!

Ezek az iparágak Neil Patel kimutatása alapján a következőek:

  • utazás
  • ingatlan
  • egészségügy
  • háziállatok, állatok
  • emberek és társadalom

Ez azt jelenti, hogy a fenti iparágakba tartozó weboldalaknál volt látható a legnagyobb ingadozás.

A fent megnevezett iparágak így elég tág fogalmak, ezért javaslom, hogy mindenképpen figyeld mostanában a weboldalad látogatottságát, illetve a kulcsszavaid helyezését!

Tévhit a google algoritmus frissítés kapcsán

Sokan azt gondolják, hogy a nagy látogatottságú oldalak, illetve amiknek magas a DA (domain authority), vagy a DS (domain score) pontszámuk, őket nem érintik a frissítések. Ez nem igaz! (DS pontszámodat itt tudod megnézni: https://neilpatel.com/backlinks/)

A fenti tévhit annyira nem igaz, hogy még az olyan ismert nagy oldalaknál is csökken a rangsorolás, mint pl. a LinkedIn.com, vagy a spotify.com.

Mit tegyél, ha a 2020. májusi Google algoritmus frissítés során romlott a helyezésed, csökkent a látogatóid száma?

Ezekre a dolgokra érdemes mindenképp figyelned:

  • rendszeresen frissítsd a korábban megírt tartalmaidat! Ez alatt nem csak azt értem, hogy tegyél hozzá képet, vagy picit írd át a szöveget, hanem akár több új bekezdést, további hasznos tartalmakat is adj hozzá.
  • töröld a korábbi irreleváns tartalmakat, irányítsd át 301-gyel a hozzá relevanciában legközelebb álló cikkre (vagy amire átirányítod, azt is írd át, hogy releváns legyen)
  • akár teljesen írd is újra a régi cikkeidet
  • nézd meg azokat a linkeket, amik már nem mutatnak sehova, és töröld őket, vagy javítsd ki
  • ha több hasonló tartalmú cikked is van, akkor gondold meg, hogy érdemes lehet-e összevonni őket (ha igen, akkor szintén alkalmazd a 301-es átirányítást, és irányítsd át az egyik url-t a másikra)
  • nézd meg, vannak-e olyan oldalaid, amelyek viszonylag kevés szót tartalmaznak, illetve ezeket kell-e javítani (pl. egy kapcsolati oldalra nem kell sok szó, vagy egy olyan helyre se, ahol tipikusan videóval tudod jobban bemutatni a témát, pl. szerelés)
  • nézd meg a Google első 10 találatában szereplő oldalakat, és azokat vesd össze a sajátoddal – már az sokat segít abban, mit várnak vajon az emberek (és persze mit talál relevánsnak a Google)
  • nézd át, vannak-e duplikációk a meta címeidnél, illetve leírásaidnál, és javítsd ki ezeket

Ajánlom figyelmedbe a fentiek átnézéséhez az alábbi oldalt: https://neilpatel.com/seo-analyzer/

A fentiek kijavítása mindenképp javasolt, azonban nem garantálja 100%-ban, hogy nem fog érinteni Téged a google algoritmus frissítés. Fontos, hogy figyeld továbbra is a helyezésedet, és a forgalmadat!

Google algoritmus frissítés 2020 május összegzése

Nem elég csak új tartalmakat közzétenni folyamatosan, hanem épp ilyen fontos a régi tartalmakat felülvizsgálni. Nemhiába, hisz a wikipédia is ezt teszi: folyamatosan frissíti a tartalmát.

Gondold végig, mit érdemes tenned, hogy relevánsabb legyen a tartalmad:

  • infografika
  • képek, grafikonok
  • videók hozzáadása?

Ha ezek jobbá, hasznosabbá teszik a látogatók szemében a cikkedet, akkor tedd meg!

A fenti javaslatokkal mindenképp javítod az oldalad megítélését a Google szemében, azonban még ennél is fontosabb a látogatói élmény.  Fontos, hogy mindig a lehető legjobb élményt nyújtsa a weboldalad a látogatók számára.

A cél mindig az, hogy jobban ki tudjad szolgálni a tartalmaiddal az érdeklődőidet, mint a versenytársad. Így a google algoritmus frissítés kevésbé fog érinteni.

A Google célja, mindig a lehető legjobb tartalmat és élményt nyújtani a látogatók számára.

forrás: https://neilpatel.com/blog/google-may-2020-core-update/


Névjegy: Varga Éva

A cikk szerzője Varga Éva a Valódi Érték.hu online megvalósító partnere, SEO mester, Google hirdetési és online cégépítési szakértő. Ügyfelei azért sikeresek, mert megbízták Évát azzal, hogy remekül ötvözze a keresőoptimalizálás és a hirdetési keretek adta tudását és ezen rendszerek lehetőségei. Így Éva lényegesen magasabb hatékonysággal és jobb eredménnyel tud vevőket szállítani a megbízóinak.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük