Egyre fontosabb lesz a felhasználói élmény


A Google előre bejelentette, hogy lesz egy új algoritmus frissítése. De nem kell még kétségbe esni, ennek hatása majd csak 2021-ben várható, akkor lesz ugyanis bevezetve.

Az új algoritmus frissítés neve: Page Experience.

Már a neve is sokat mond. Ebből is látszik, hogy a Google egyre jobban abba az irányba megy el, hogy minél inkább a felhasználók érdekeit helyezze mindenek elé. Fontos számára, hogy milyen lesz a látogatók élménye az adott honlappal kapcsolatban.

A Google pont a koronavírus kapcsán döntött úgy, hogy felhívja a figyelmet a jövőbeni algoritmus frissítésre, hogy fel tudjanak rá készülni a honlaptulajdonosok. Így előre tudni fogják, mit kell fejleszteniük ahhoz, hogy minél kevésbé érintse őket a frissítés, vagy akár pozitívan jöjjenek ki belőle.

De nézzük, mi is ez az új frissítés, a Page Experience? Hogyan tudsz rá felkészülni előre?

A Google elmondása alapján a cél az, hogy a felhasználók minél könnyebben, és egyszerűbben el tudjanak igazodni egy honlapon. Ezt egy oldal élmény jellel méri. Azt fogja megmutatni, hogy a felhasználók mennyire könnyen tudnak egy honlappal interakcióba lépni, pl. kapcsolatot felvenni, megrendelni egy terméket. Ha erre odafigyelsz, hogy ezt nálad a látogató egyszerűen, és élvezetesen (mindenféle bosszankodás nélkül) tudja megtenni, akkor az oldaladra érkező felhasználók elkötelezettebbek lesznek.

Tehát a Google azt nézi majd, hogy mennyire használható a honlapod.

Itt egy példa, amit nem szeretne látni a Google:

forrás: https://webmasters.googleblog.com/2020/05/evaluating-page-experience.html

Ugye, milyen bosszantó, mikor elmozdul a helyéről, és a gomb megnyomás pillanatában már nem is arra kattintunk, amire akartunk?

Ez egy elég rossz felhasználói élmény. 😞

Ennek az új algoritmus frissítésnek a célja pont az ilyenek kellemetlen szituációk elkerülése. Tehát ez keresőoptimalizálás szempontjából azt jelenti, hogy az ilyen oldalakat minél hátrébb fogja sorolni. Ez a seo egyik nagy változásának a kezdete lesz, ahogy Neil Patel is írta a cikkében.

De vajon ez mit jelent a keresőoptimalizálásban?

Vajon milyen webhelyek lesznek az első oldalon?

  • akiknek a legjobb linkjük van?
  • vagy amelyiknek felugró gombja (pop-up ablak) van? (sites with the buttoned up on page code)

Nem, egyik sem.

Az a weboldal lesz a nyertes, amelyik a legjobb élményt nyújtja a látogatóknak, amit a legjobban szeretnek.

Mert pl. Neked is vannak kedvenc márkáid, mint ahogy nekem, vagy bárki másnak.

Én pl. ha jégkrém, akkor Magnum, ha cipő, akkor Nike, ha műszaki eszköz, akkor pedig Bosch terméket választok. De biztos Neked is ugyanígy megvannak a favoritjaid.

Pont ezért nagyon fontosak a márkakeresések, melyek befolyásolják a rangsorolást.

Az egyik legfontosabb seo tanulság, hogy ha nő a márkád ismertsége, akkor nőni fog az oldalad ismertsége is. Egyik maga után vonja a másikat. Ez egyértelmű.

De a legtöbb embernek nincsenek márkái, vagy legalábbis nagy márkái. Ezzel a Google is tisztában van. Ettől azonban még rangsorolhat, és nőhet a forgalmad.

Mivel a Google aszerint fogja a rangsort felállítani, amit a legjobban szeretnek, ezért érdemes Neked is egy márkanevet (pl. a cégnevedet, vagy a saját nevedet) ismertté tenni. Ha azt szeretik az emberek, akkor szeretik a weboldaladat is.

Tehát a legjobb megoldás arra, hogy jó helyezést érj el: a márkaismertség, a márkára történő optimalizálás. De ezen kívül ugyanilyen fontos a felhasználói élmény is.

Az elkövetkező évek algoritmus frissítései a felhasználói élmény növeléséről fognak szólni.

De hogyan tudjuk SEO szempontból a felhasználói élményt optimalizálni?

Mivel minden a felhasználó élményről fog szólni (ahogy a Google bejegyzésben is szerepelt), ezért a honlap egészének jónak kell lennie. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lehet pár gyengébb minőségű aloldalad. Csak ezek miatt nem fog visszább sorolni a Google, ha a többi oldalad jó felhasználói élménnyel bír. Ez különösen igaz akkor, ha ezek az oldalaid sokkal jobb élményt nyújtanak, mint a versenytársad oldala.

Az optimalizálás lépései:

  1. figyelj az oldalad betöltési sebességére (minél gyorsabb legyen, lehetőleg 3 mp alatt mobilon és asztali gépen is)
  2. csökkentsd a 400-as hibakódú oldalaid számát (ezek rontják a felhasználói élményt)
  3. hasonlítsd össze az oldaladat a versenytársaidéval (vajon ők jobban csinálják, több forgalmuk van? mi lehet az oka?)
  4. elemezd az oldaladat dizájn szempontjából is (lásd fentebb a videó!), hisz már tudod, mit nem szeretnek az emberek és a Google sem (tipp: ami kattinthatónak néz ki, legyen is kattintható!)

Mit érdemes nézned, ha versenytársakat elemzel?

  1. Domain pontszám – minél magasabb legyen
  2. Linkek száma – minél több legyen

De mi van akkor, ha azt látod, hogy az egyik versenytársad kevesebb linkkel, vagy alacsonyabb domain pontszámmal rendelkezik, mint Te, és mégis megelőz? Mi lehet az oka? Talán a felhasználói élmény? Jobbat nyújt nálad? Ezt mindenképp érdemes lehet kivizsgálnod.

Összegzés:

A felhasználói élmény egyre nagyobb hangsúlyt kap mind a látogatók, mind pedig a Google értékelése során.

A legfontosabb azonban az, hogy most kivételesen előre tájékoztatta a Google a honlaptulajdonosokat erről a változásról (algoritmusfrissítésről), így most van időd felkészülni rá. Korábbi algoritmus frissítéseit mindig utólag tett közzé.

Még van időd, hogy kijavítsd a fent említett legfontosabb dolgokat!

Ha nem tudod, hogyan és mit kell kijavítani, keress meg!


Névjegy: Varga Éva

A cikk szerzője Varga Éva a Valódi Érték.hu online megvalósító partnere, SEO mester, Google hirdetési és online cégépítési szakértő. Ügyfelei azért sikeresek, mert megbízták Évát azzal, hogy remekül ötvözze a keresőoptimalizálás és a hirdetési keretek adta tudását és ezen rendszerek lehetőségei. Így Éva lényegesen magasabb hatékonysággal és jobb eredménnyel tud vevőket szállítani a megbízóinak.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük