5 SEO beállítás Magento 2 webáruházban

5-seo-beallitas-magento-webaruhazban

A Magento 2 webáruház rendszer jelentősen különbözik a Woocommerce, Shopify, UNAS vagy Shoprenter rendszerektől. Vannak előnyei és hátrányai, mint minden honlapmotornak, ezért ebben a cikkben segítséget adok a megfelelő keresőoptimalizálásához.

Van néhány beállítás, ami feltétlen szükséges a legjobb SEO eredmények eléréséért. Persze ezek korántsem elegek, de ismerni és használni kell az alapokat ahhoz, hogy idővel komolyabb eredményeket is elérjünk.

Mutatok 5 olyan menüpontot, amit mindenképp ismerni kell Magento 2 webáruház esetében.

 

1, Search Engine Optimization

Magától értetődik, hogy a keresőoptimalizálás menüpont alatt fontos beállításokat fogsz találni. Kategóriák és termékek esetében is van ilyen rész, amit minden esetben használni kell! Ez egy lenyíló menü, ahol a legfontosabb meta elemeket állíthatod be.

Csak egy különbség van köztük. A kategóriák esetében lehetőség van arra, hogy ha változtatjuk a kategória URL értékét, akkor a régi automatikusan átirányítódjon az újra. Így nem fut 404-es hibába és nincs vele külön teendőnk. Tehát ezt érdemes bejelölve hagyni.

kategoria-seo-mezo-magento

 

Ahogy a képen is látszik, itt lehet megadni az adott kategória vagy blog bejegyzés URL, title, meta leírás és meta kulcsszavak értékeit. A meta kulcsszavakat már nem kell kitölteni, mert nem számítanak rangsorolási tényezőnek.

Elérési út kategóriák esetében:

Catalog/Categories/kiválasztod az adott kategóriát/Search Engine Optimization

Elérési út termékek esetében:

Content/Posts/kiválasztod az adott blog bejegyzést/Search Engine Optimization

 

2, Duplikáció megszüntetése

A duplikáció folyton visszatérő probléma SEO témában. Mindenki szeretné elkerülni, mert ha nem si tud róla sokat, azt hallotta, hogy a Google nem szereti. Magento 2 webáruházak esetében duplikáció lehet az, hogyha egy kategória aloldalon a termékeket többféle szempont szerint is tudod rendezni, de mindegyik külön URL-t generál. Ebben az esetben ugyanaz a tartalom jelenik meg többször is külön URL alatt. És ez minden kategóriára érvényes, tehát sokszor előfordul.

Ezért kell beállítani minden Magento 2 webáruháznál a canonical címkék kezelését.

Az elérési út:

Store/Settings/Configuration/Catalog/Catalog/Search Engine Optimization

Az alábbi kép alapján:

canonical-cimke-magento

 

3, Kategória szöveg beállítása

Minden kategóriának önálló, keresőre optimalizált szöveget írhatsz, ami a termék lista felett jelenik meg. Ennek az a jelentősége, hogy erősíted vele az adott kulcsszót és egy-két hasznos infót is átadhatsz a kilistázott termékekről.

Elérési út:

Catalog/Categories/kiválasztod az adott kategóriát/Content

A Description mezőbe pedig írhatod a szöveget. Nem kell telezsúfolni a kulcsszóval, ennél már kifinomultabb a Google algoritmusa. Egyszerűen szóljon az adott kategóriáról. Ne legyen hosszú! Elég 2-3 mondat, hiszen minél hosszabb a szöveg, annál lejjebb kerülnek a termékek.

 

4, Képek optimalizálása

A képek optimalizálását szintén meg tudod oldani Magento-ban.

Elérési út:

Catalog/Products/kiválasztod az adott terméket/Images and videos

Ott pedig rákattintassz a fotóra vagy amikor feltöltöd, akkor adod meg az adatokat.

Az „Alt text” legyen kötőjeles, kisbetűvel írva és arról szóljon, amit a kép ábrázol. Nem baj, ha benne van a kulcsszó, de ne legyen eröltetett.

A képfájl, amit feltöltessz, már a számítógépeden is úgy legyen elnevezve, amiről szól a kép.

 

5, Webhelytérkép

A webhelytérkép, vagyis XML sitemap, arra szolgál, hogy a weboldal összes indexelni kívánt aloldala szerepeljen benne, amit egyszerűen beküldessz a Google-nek és ő könnyen és gyorsan fel tudja térképezni mindet. Nem maradnak ki aloldalak és sokkal hamarabb történik meg az indexelés. Ez egy egyszerű xml fájl.

Ez a funkció Magento 2-ben viszont nincsen aktiválva. Ezért be kell állítani, hogy legenerálja az xml fájlt.

Elérési út:

Stores/Settings/Configuration/Catalog/XML Sitemap/Generation settings

Az alábbi képen szereplő beállításokat alkalmazd!

 

webhelyterkep-magento

 

Alapvetően elmondható, hogy minden honlapmotor esetében ugyanazok a SEO elvek, amiket alkalmazni kell. Ezt különböző módokon lehet megoldani a különböző felületeken. Ha még több Magento SEO beállításról szeretnél olvasni, akkor a Magento webáruház keresőoptimalizálása című cikket ajánlom.


Névjegy: Ferge Balázs

Ferge Balázs, SEO tanácsadó vagyok. Weboldalaknak, webáruházaknak végzek keresőoptimalizálást akár havidíjas, akár egyszeri átfogó elemzéssel. Ezen felül minden online marketing eszközt felhasználok egy weboldal sikerének növelésére. Személyre szabott SEO az Ön cégének sikeréért!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük